فرا تجارت هخامنش

شرکت فرا تجارت هخامنش به شماره ثبت ٥١٠٨٦٦ دارای مجوز رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران به شماره ٨٨٠٩٠٠ از سال ٨٥ با حضور جمعی از متخصصین و مجربین حوزه تجارت و با همکاری بازنشستگان گمرکات کشور پا به عرصه تجارت گذاشته است .

فرا تجارت هخامنش

شرکت فرا تجارت هخامنش به شماره ثبت ٥١٠٨٦٦ دارای مجوز رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران به شماره ٨٨٠٩٠٠ از سال ٨٥ با حضور جمعی از متخصصین و مجربین حوزه تجارت و با همکاری بازنشستگان گمرکات کشور پا به عرصه تجارت گذاشته است .

این شرکت هم اکنون یکی از بازرگانی‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات صادرات، واردات، ترخیص و تامین کالاهای مختلف در اقصی نقاط جهان می باشد و توانسته خدمات شایانی را به تولید کنندگان و تجار کشور عزیزمان ارائه دهد .

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شخصی که از طرف مالک کالا به صورت قانونی وکالت دارد تا کارهای مرتبط با گمرک را انجام دهد ترخیص کار نام دارد. شخص ترخیص کار باید با تجربه بوده و با همه بخشنامه ها و قوانین گمرکی  آشنایی داشته باشد و همچنین توانایی ترخیص کالا را در کمترین زمان و با کمترین هزینه داشته باشد. یک ترخیص کار گمرک دارای وظایفی است که به شرح زیر می باشد :

- در مرحله اول یک ترخیص کار بایستی مورد اعتماد باشد

- بایستی اطلاع کامل از کلیه بخشنامه ها و قوانین گمرکی را داشته باشد و اطلاعات خود را همیشه به روزرسانی نماید

- ارائه مشاوره ی رایگان به افراد در زمینه ی تعرفه ی کالاها ، بررسی ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی

- ارائه نمودن تمامی فیش های پرداختی و هزینه های انجام شده در گمرک

- یک ترخیص کار بایستی برای انجام فعالیتهای خود دفتر کار و کارمندان با تجربه داشته باشد

- دریافت نمودن مجوز در رابطه با صادرات و واردات کالا

- یک ترخیص کار مجرب بایستی پروسه ترخیص کالا را در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه انجام دهد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۴:۱۱
فرا تجارت هخامنش

ارسال نمودن محصولات یا کالاها از طرف فروشنده به خریدار که هنوز به مقصد نرسیده باشد و در مسیر ارسال باشد ترانزیت کالا نام دارد. همچنین در هنگام انتقال کالا بایستی تعیین گردد که این کالا به کدام یک از این شرکت ها تعلق دارد. به همین دلیل یکی از دو شرکت بایستی کالای مورد نظر را به لیست دارایی خود اضافه کند. قابل ذکر است که یکی از روش ها در کار ترخیص کالا ، ترانزیت کالا می باشد. ترانزیت کالا روشهای مختلفی دارد که در این قسمت آمده است :

ترانزیت داخلی : در ترانزیت داخلی کالاها از یک گمرک به گمرک دیگر در یک کشور منتقل می شود و امور مربوط به ترخیص کالا در گمرک مقصد انجام می گیرد.

ترانزیت خارجی : در ترانزیت خارجی کالاها از یک کشور به کشور دیگر انتقال می یابند و به علت اینکه این کالاها جزء واردات و صادرات قطعی محسوب نمی شوند هیچ گونه عوارض و حقوق گمرکی را نمی پردازند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۵:۱۵
فرا تجارت هخامنش

تشریفات گمرکی : به تمام کارهایی که برای ترخیص کالا از گمرک صورت می گیرد تشریفات گمرکی گویند.

برگ سبز گمرکی : کلیه شرکت هایی که در حوزه واردات فعالیت دارند برای ترخیص کالای خود بایستی مدارکی مثل فاکتور ، بارنامه و غیره ارائه نمایند و پرونده مربوطه را تشکیل داده و از طریق این پرونده برگ سبز را دریافت کنند.

مانیفست چیست : به لیست کامل باری که به وسیله یک وسیله نقلیه حمل می شود مانیفست می گویند. در این لیست مشخصات گیرنده ، فرستنده ، ثبت شماره سند و تعداد بسته هایی که در محموله قرار دارد درج می گردد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۷ ، ۱۵:۴۰
فرا تجارت هخامنش

سیستم کدینگ در اداره گمرک برای شناخته شدن صاحبان کالا و اظهارکنندگان حقیقی یا حقوقی به کار می رود. اشخاص حقوقی یا حقیقی با این کد شناخته می شوند و در هنگام کامل کردن اظهارنامه تنها وارد کردن این کد کافی می باشد. هدف از کد گذاری چیست ؟ هدف شناسایی کالاها و اشخاص می باشد که تنها با وارد نمودن کد مربوطه می توان به آسانی اطلاعات مورد نیاز آنها را به دست آورد. نکاتی در مورد کدینگ به شرح زیر می باشد :

- افراد برای فعالیت در زمینه ی واردات و صادرات کالا نیاز به کدینگ دارند

- افراد برای معرفی کالای خود به گمرک باید در سیستم کدینگ ثبت نام نمایند

- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فقط کافیست یکبار از یک گمرک نسبت به گرفتن کدینگ اقدام نمایند و پس از آن در تمامی گمرکات می توانند از همان کد استفاده نمایند

- افراد بایستی اول در سیستم کدینگ گمرک ثبت نام کنند و سپس نسبت به انجام ترخیص کالای خود اقدام کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۶:۴۰
فرا تجارت هخامنش

با توجه به اینکه کالای وارداتی از چه طریقی به کشور وارد می شود مدارک آن نیز متغیر است. مثلا مدارک لازم برای ترخیص کالاهایی که از طریق بازارچه های مرزی به کشور وارد می شوند متفاوت است با مدارکی که برای ترخیص کالاهایی که از طریق مناطق آزاد وارد می گردند. بازارچه مرزی در نقطه صفر مرزی قرار دارند و براساس تفاهم نامه هایی که میان دو کشور همسایه منعقد شده با یکدیگر تبادلات تجاری انجام می دهند. مدارکی که برای ترخیص کالاهای بازارچه های مرزی لازم است به شرح زیر می باشد :

داشتن کارت پیله وری

ارائه ی قبض انبار

ارائه ی گواهی سازمان حمایت

ارائه ی فاکتور یا اوراق مربوط به کالا  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۳
فرا تجارت هخامنش

بیجک به برگه ای اطلاق می شود که به وسیله فروشنده برای خریدار صادر می گردد و در آن نوع و مقدار کالای خریداری شده قید می گردد و شخص خریدار براساس آن ، کالاها را تحویل می گیرد. ممکن است که شما با کلمه بیجک در زمان صادرات و واردات یا ترخیص کالا رو به رو شده باشید. در وهله اول قبض انبار را به شخصی که قصد ترخیص کالا دارد تحویل داده می شود بعد از اینکه فرد کارهای مرتبط به ترخیص کالا را انجام داد با مراجعه کردن به اداره ی گمرک ، بیجک گمرکی خود را دریافت می نماید که براساس آن سند قادراست اثبات نماید که آن بار به آنها تعلق دارد و بایستی به ترخیص نمودن کالا اقدام نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۶:۰۱
فرا تجارت هخامنش

کلمه صادرات به معنای ارسال یا انتقال کالا می باشد. صادرات به فروش کالا به کشورهای دیگر گفته می شود که به این وسیله سبب وارد شدن ارز به داخل کشور می گردد و نهایتا باعث رشد و توسعه ی اقتصادی می گردد.

صادر کننده چه شخصی می باشد : هرکسی چه شخص حقیقی باشد چه شخص حقوقی باشد و همچنین دارای کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی باشد و در کار صدور کالا فعالیت نماید صادرکننده نام دارد. در شرایطی که در ادامه آمده است می توان بدون کارت بازرگانی کار صادرات انجام داد :

سازمانها و موسساتی که دارای ردیف بودجه باشند

شرکتهای تعاونی مرزنشین

پیله ورانی یا تاجران دوره گرد  که دارای کارت پیله وری هستند

صادر کننده گان تازه کار که برای یک دوره ی شش ماه از وزارت بازرگانی مجوز دریافت کرده اند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۸
فرا تجارت هخامنش

کارت بازرگانی به وسیله اتاق بازرگانی و وزارت صنعت و معدن برای اشخاص حقوقی و حقیقی صادر می گردد تا از طریق کارت بازرگانی بتوانند به فعالیت واردات و صادرات بپردازند. کارت بازرگانی دارای اعتبار یک ساله می باشد و برای یک سال تمدید می گردد. کارت بازرگانی برای موارد زیر کاربرد دارد :

 برای انجام فعالیتهای واردات و صادرات در مناطق آزاد نیاز به کارت بازرگانی است

برای ترخیص کالا و ثبت سفارشات نیاز به کارت بازرگانی می باشد

برای ثبت علائم تجاری لاتین نیاز به کارت بازرگانی می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۸
فرا تجارت هخامنش

وقتی که محصولی از کشوری وارد گمرک یک کشور دیگر می شود و به ازای آن بین خریدار و فروشنده تبادل ارز می گردد واردات کالا نام دارد. در بازرگانی خارجی، واردات انواع مختلفی دارد که عبارتند از : واردات قطعی ، واردات موقت ، ترانزیت داخلی ، ترانزیت خارجی ، کالاهای مرجوعی. براساس قوانین گمرک کالاهای وارداتی به سه دسته تقسیم می گردند ، این سه دسته عبارتند از کالاهای مشروط ، کالاهای مجاز و کالاهای ممنوع. کالاهای مشروط کالاهایی هستند که در برخی مواقع خاص و با رعایت کردن قوانین وارد کشور می گردند. به کالاهایی که برای وارد شدن به کشورهیچ گونه ممنوعیتی ندارند و بعد از مراحل ترخیص به کشور وارد می گردند کالاهای مجاز می باشند. کالاهای ممنوع کالاهایی هستند که با قوانین و مقررات مغایرت داشته و اجازه ورود به کشور را ندارند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۵:۲۹
فرا تجارت هخامنش

سود بازرگانی به وسیله گمرک برای اجناس و کالاهایی که به کشور وارد می شوند از اشخاص دریافت می گردد. مقدار این مبلغ توسط دولت تعیین می گردد.

صادرات کالا به دو گروه تقسیم می گردد : صادرات قطعی و صادرات موقت. برای صادرات کالا مدارکی لازم است که این مدارک شامل موارد زیر می باشد :

دریافت گواهی استاندارد

دریافت کارت بازرگانی

دریافت گواهی بهداشت و قرنطینه

در برخی مواقع نیاز به مجوز صدور می باشد

برای فرش های دستباف به شناسنامه نیاز است

در صورتیکه تعداد اقلام کالاها زیاد باشد به عدل بندی نیاز است

دریافت گواهی انرژی اتمی



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۹
فرا تجارت هخامنش